Een klantvriendelijke ontvangst in het Heistse gemeentehuis Naar het overzicht

2018-03-08

In het gemeentehuis op Kerkplein 17 werden de onthaalbalie en de loketruimte van Burgerzaken heringericht. De loketruimte heeft nu vijf loketten, een aparte spreekkamer en een aangepaste wachtruimte.

Bovendien werd er een fysieke scheiding gemaakt tussen de backoffice en de loketten. Op die manier kunnen de medewerkers de administratieve afhandeling van dossiers scheiden van het loketwerk. Het onthaal springt nu beter in het oog en de onthaalmedewerkers hebben een prominente rol. Het onthaal is voortaan ook meer open: maandag van 8 tot 19 uur, dinsdag tot en met vrijdag van 8 tot 16.30 uur en zaterdag van 9 tot 11.30 uur. Er is dus steeds een onthaalmedewerker aanwezig als de loketten op het Kerkplein open zijn en ook tijdens de middag.

Het afhalen van klaargemaakte documenten zoals een reispas of rijbewijs kan in de toekomst ook meteen aan het onthaal. Om ervoor te zorgen dat bezoekers aan het juiste loket worden geholpen, installeerde Burgerzaken een klantgeleidingssysteem: gedaan met wachten in één rij zonder te weten aan welk loket je moet zijn. Je neemt een ticket aan een ticketzuil of bij de onthaalmedewerker en loopt door naar de wachtruimte waar jouw nummer verschijnt op een plasmascherm. Op het scherm zie je meteen aan welk loket je geholpen zal worden.

De wachtruimte is zo ingericht dat ze toegankelijk is voor personen met een handicap en kinderwagens. Er is ook een speelhoekje zodat kinderen zich niet vervelen bij een bezoekje aan het gemeentehuis.

 

    - sitemap -
    © 2015 - over Bergstraat.be - adverteren - disclaimer - realisatie & concept: DE BIE | creative communication